דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתמודד עם פחד 

מאת    [ 21/03/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2546 פעמים ]

פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו עומדים בצומת דרכים, בפני שינוי, לפני החלטה חשובה. צמתים אלו מעלים בפנינו התמודדות עם פחד. אתה מפחד להחליף מקום עבודה למרות שאתה יודע כי מגיע לך יותר. את פוחדת להתגרש למרות שלא טוב לך בנישואין הללו. אתה פוחד לפתוח עסק מכיוון שאתה דואג שלא תצליח. את לא ניגשת למבחן מהפחד שתיכשלי. התמודדות מוצלחת עם פחד רגשי מהסוג הזה הינה המפתח להביא לשינוי, להצלחה, לאומץ. חשוב ללמוד על התמודדות עם פחד בכדי להגיע לשינוי.

אנו מוקפים במהלך חיינו בפחדים רגשיים הנובעים מהפחד משינוי. טבעם של בני אדם הוא, העדפת שגרה מוכרת, גם אם פחות טובה להם, מאשר השינוי הבלתי ידוע. מסיבה זו אנו פוגשים פעמים רבות אנשים בעלי חלום החסומים מלהגשימו כמו לבנות בית או לפתוח עסק, בשל הפחד מכישלון. אנו רואים אנשים ממורמרים בעבודתם בשל הפחד מלהחליף מקום עבודה מוכר ועוד.

פחדים אלו נובעים פעמים רבות מחוסר ביטחון עצמי או מחוסר הערכה עצמית. ישנם אנשים אשר אינם מעריכים את המסוגלות והיכולות שלהם, או אינם מודעים להם, ולכן מפחדים מלעשות שינוי. אנשים אלו אינם מסוגלים, הם מפחדים, להחליט החלטות או לקחת אחריות על מה שקורה בחייהם.

גם אם אנחנו בדרך כלל אנשים בעלי הערכה ותודעה עצמית גבוהה, אנחנו נתקלים בחיינו בקושי בקבלת החלטות או נקיטת פעולות בשל הפחד משינוי, ואנו נאלצים למצוא דרכי התמודדות עם הפחד.

ישנם פחדים הנובעים דווקא מהתובנה והידיעה כי הבחירה בידנו. אין לנו ביטחון עצמי ביכולות שלנו. אין לנו מספיק מודעות ליכולות הללו, מה שמביא אותנו לפחד אשר יכול לעיתים אף לשתק.

הפחד משינוי נובע בין היתר גם מהתובנה שהכול בידינו. אנחנו ורק אנחנו, אדונים לגורלנו
ולרגלנו פרוסות שלל אפשרויות. היום כל אדם יכול לבחור מה ללמוד, במה לעסוק ולאפשרויות רבות כל כך מתלווה גם פחד שמה לא נבחר בדרך הנכונה או יותר מזה, לא נצליח בדרך שבחרנו, אז אנחנו נשארים במוכר, בבטוח ולא מעיזים לשנות את הקיים.

התמודדות עם פחד הינה חשובה לכל אחד ואחד מאחר וכל אחד מאיתנו נתקל בדרך זו או אחרת בפני פחד מפני שינוי או החלטה כלשהי. התמודדות עם פחד יכולה להרגיע אותנו ולהביא אותנו לאזור אומץ ולקבל החלטה.

על מנת להתמודד עם הפחד עלינו קודם כל לדעת לזהות את הפחד ולהבין שהוא שם, לקבל אותו ולתת לו את המקום. זה בסדר לפחד. השלב הבא הוא למצוא דרכי התמודדות עם פחד שתוקף אותנו בבואנו לחולל שינוי. כל אחד מתמודד אחרת עם פחד ובאופן שונה בסיטואציות שונות. לכן חשוב קודם כל להבין מהן דרכי הפעולה הרלוונטיים לי באופן אישי בסיטואציה הספציפית הזו.

אימון אישי יסייע למתאמן לזהות מהן הפעולות הנדרשות על מנת לחולל את השינוי הרצוי וכיצד לצאת מהאזור הבטוח, המוכר, אל מחוזות חדשים.

רונית לוי-תלמי מאמנת אישית מפתחת שיטת האימון הראשון בארץ ל"נשות נכים" מאמנת את קהילת הלהט"ב ובני משפחותיהם מאמנת נשים בצמתי התלבטות,משבר ושינוי ronitlt51@gmail.com http://www.ronitlt.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב